Livet och allt vad det innebär..

 
Vad vi väntar och väntar på den där sommaren. Den där rikitga sommaren. Ja för visst, det var varmt och skönt ute igår men vi skulle ju vilja ha badväder och flera dagar med värme och strålande sol. Finns en viss risk att vi väntar förgäves..det har ju hänt förut.
 
Annars tycker jag att vi har en härlig balans i livet just nu. Älskar all tid jag får hemma med T samtidigt som det är skönt att komma iväg och jobba dom dagarna det faktiskt är jobb. Ja,oftast är det skönt men visst har jag börjat fundera på vad jag egentligen ska göra. Ett litet pluggsugsfrö har börjat gro så sakta och jag känner mig redo för något nytt, att syssla med något jag verkligen brinner för.
 
Och jo. Jag har en plan. Jag vet vad jag vill göra men det är inte helt problemfritt. Vi skulle behöva flytta närmre Göteborg eftersom det mest troligt är där jag kommer plugga. Men vi måste ändå ha nära hit så att mannen kan pendla till jobbet. Halvägs, typ. Prio ett är väl för mig att ta körkort, det är ett måste för att det över huvud taget ska fungera. Nu är det inte förren augusti nästa år jag skulle sätta mig i skolbänken men vi vill ju gärna flytta till större snart, vår trea börjar vi så sakta växa ur känns det som. Och om jag då ska kunna ta mig till jobbet under tiden så måste jag kunna köra bil.
 
Tycker det är lite jobbigt att inte ha kontroll på hur saker och ting kommer bli. Men det där körkortet, det gör jag nog rätt i att ta tag i snart, nu. Helst igår.
 
 
 Jag bjuder på en dagens lunch-bild i brist på annat..
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna Z | Mamma - Mode - Skärgårdsliv

Flytta hiiiit! :) Vad vill du plugga? Går i samma tankar jag och det blir väl med senare, typ nästa år. Jobba lite först och fundera vad jag verkligen vill. Och körkortet, vet du hur fantastiskt det är att ha? Även om jag inte kör så mkt så är det bara en härlig känsla att veta att man faktiskt KAN! Rekommenderar intensivkurs. Jag tog mitt på nio dagar och undrar; varför har jag inte gjort det tidigare?! Stor kram!

2012-06-29 @ 12:39:30
URL: http://hannaz.se
Postat av: Madeleine - Mamma - Foto - Oslo

Hahah, precis som här! ;D Kramis

2012-06-29 @ 13:18:59
URL: http://madeleines.se
Postat av: elinjosefine - lifestyleblogs

Ja, sommaren är inte här heller... buhu! Men den kommer - det måste den göra!

Och hoppas ni hittar ett bra stället att bo på. Inte lätt det där!

Kramar

2012-07-11 @ 16:19:00
URL: http://lifestyleblogs.se/elinjosefine
Postat av: Tina - Minnas mamma

Haha, men det är ju en hemlis i bloggen ju ;) Fick m 1 juli, skrev faktiskt om det på instagram ^^ Vi var bortresta från varandra under äl förra månaden så det var väl inte jättekonstigt.. Men nu är vi på't igen!

2012-07-17 @ 10:47:25
URL: http://www.hejtina.blogg.se
Postat av: Madeleine - Mamma - Foto - Oslo

Det är bra att vara nyfiken!! :D Det är inskolning lite beroende på hur det funkar för barnet, men 3 dagar som bas och sedan lägger man upp en plan utifrån det. Man betalar för full dagisplats i Norge, mycket pengar (2500kr) och sedan gör du vad du vill göra under tiden barnet är på dagis, typ, så om jag jobbar eller är arbetssökande eller egenföretagare eller younameit, så har jag ändå barnet på dagis så länge som jag önskar (kortare öppettider, 07.30-17.00), men det känns så skönt att jag inte jobbar nu ändå så vi kan börja slow med Lovis, inskolning första veckan kanske och sedan några timmar per dag, kanske halv dag, fram tills att jag börjar jobba :D

Kram finaste!

2012-07-28 @ 20:21:39
URL: http://madeleines.se
Postat av: Hanna Z | Mamma - Mode - Skärgårdsliv

Jag med! Hösten har lätt det snyggaste modet, älskar mysiga koftor, boots, stora halsdukar och massa mysigt:)

2012-08-16 @ 22:05:55
URL: http://hannaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0