Slaskväder

Gummistövlarna åkte fram och vi gick ut i slasket en stund. Sonen fick traska och krypa omkring lite också och var dyngsur och vansinnig när jag bar in honom. Han var inte alls klar med uteleken. Dumma mamma.
Jag känner mig tillfreds med slsket. Det är dags nu. Snart är det mars och jag börjar mer och mer känna mig redo att välkomna våren. Jag längtar.

Våren har länge känts lite jobbig att tänka på då det är dags att säga hejdå till det mammalediga livet och börja jobba igen. Mammaledigheten som länge kändes som att den skulle vara för alltid. Men allt har sin tid. Faktiskt, det är så. Och även fast det inte är dags för förskola för lilla T ännu så känns även den tanken bra. Hans vän ska börja om en månad och jag kan på något konstigt vis se fram emot tills det är vår tur. Jag börjar jobba om ett par månader och i höst börjar mitt stora lilla barn på dagis. Var sak har sin tid.





Kommentarer
Postat av: Hanna Z | Mamma - Mode - Skärgårdsliv

Åh, Elliot ska med börja dagis i höst och först nu börjar jag med känna att det ändå känns okej. Jag tror han kommer gilla det! :)

2012-02-21 @ 12:42:00
URL: http://hannaz.se
Postat av: Malin | Mamma - Träning - Mode

Åh, så bra skrivet gumman! Blandade känslor här med inför jobb&dagis-start. Ibland känns det helt okej och ibland får jag panik över tanken...



KRAM!

2012-02-21 @ 18:14:17
URL: http://lifestyleblogs.se/malin
Postat av: ENDENISE

sv: ja han är ett riktigt charmtroll han :D Härligt att du gillade det :)

2012-02-21 @ 19:21:22
URL: http://endenise.se
Postat av: Tina - Minnas mamma

Jag längtar också efter våren men inte efter jobb och dagis.. :) Jag har nog svårt att inse att min lilla börjar bli stor!

2012-02-21 @ 20:23:06
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: fian- mamma till Alex

Åh jag längtar oxå till våren nu!!!



O som du säger, var sak har sin tid. Kommer sakna mammaledigheten. Njuter för fullt nu :) Det är blandade känslor det där. Kommer säkert bli bra sen oxå, det är ju så det är ;) jobbar inte så mycke än men tycker ändå det går bra dom dagar jag gör det. Alex ska oxå skolas in i höst. O blir nog jätteroligt för våra små att börja på dagis :) men visst känns det, det kommer man inte ifrån hihi



Många kramar till dej fining

2012-02-22 @ 10:09:00
URL: http://fianandersson.blogg.se/
Postat av: malena

Vilket fint inlägg. Jag längtar också till våren med allt vad det innebär!:) Jag börjar jobba redan i vår och då börjar vår pojke på förskola. Tillika som det är skönt att börja jobba är det svårt att tänka sig att han inte längre kommer att vara hemma med mig. Tur att det finns lediga dagar sen också. Det gäller att ta vara på tiden som återstår före jobbet börjar!:)

2012-02-23 @ 11:12:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0