Att inte ha tid

Här sitter jag. Fortfarande i pyjamas. Men vad gör det? Jag har varit väldigt effektiv under morgonen och förmiddagen och dammtorkat varenda liten centimeter här hemma. Nu är det dammsugning och torkning av golv kvar men eftersom T sover så får det vänta.

Det där med "att inte ha tid" har verkligen kommit lite som en chock för mig. Mitt barn tar all tid och det känns ovant att inte hinna med det man vill. Under hans första åtta-nio månader så kunde man ändå hitta tid att göra det man kände för men nu tar han som sagt upp den, med all rätt förstås. Nu har jag en timme på mig att klä mig, äta lunch och kika en snabb sväng i bloggvärlden. Detta ska ske innan vilddjuret vaknar. Lycka till...  


när T var på kalas häromdagen blev han bjuden på dessa små kex. jag har inte ens lagt märke till dom tidigare men köpte hem ett paket igår. om en stund får vi fikabesök och pojkarna bus får väl fika på ett varsitt kex.


Kommentarer
Postat av: Tina - Minnas mamma

Så smarrigt med kex :) Vi kör på mariekex men de där är såklart nyttigare gissar jag :P

2012-02-02 @ 15:53:45
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Vanilla - tävling pågår i bloggen

Min tjej är 7 veckor, och jag hinner ingenting jag heller! Hon vill vara i famnen hela tiden! :-)

2012-02-02 @ 17:24:01
URL: http://byvanilla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0