Vilda dagar

Hej på er vänner! Tänkte skriva att vi avverkat en lugn förmiddag här hemma. Men det är verkligen det sista vi har gjort. Fullt ös medvetslös från morgon till kväll, det är min sons melodi och således även min. Vet inte hur många gånger jag har städat och torkat upp saker från köksgolvet idag. Det är helt hopplöst! När jag skulle lägga T i sängen för en stund sedan så såg jag att det låg ett uthällt glas mjölk mitt på golvet i hans rum. "Jaja, ett senare problem" tänkte jag och stängde dörren om både gossen och mjölken..lite trött på allt plockande och torkande ;)

Nu har jag iallafall fått vila upp mig en stund. Får snart väcka plutten då han börjat sova för länge på dagarna och därför inte somnar på kvällen. Jag fick onda ögat av mannen igår när läggningen tog en timme (!!) och jag lovade att väcka T i tid idag. En timme och en kvart får han sova tänkte jag, sen drar vi ut och leker istället. Så hoppas vi på en smärtfri läggning ikväll igen.


jag har kört igång med lågkolhydratkost nu. sockersuget ska bort! inget bröd, ris, pasta, frukt, socker. ja ni fattar grejen. är på dag två idag och är fortfarande (haha) sjukt pepp. målet är att köra en månad för att sen fatta ett nytt beslut. heja heja.


Kommentarer
Postat av: Hanna Z | Mamma - Mode - Skärgårdsliv

Ja det är verkligen guld! Hon ringer alltid självmant och frågar om hon får "låna" honom, och det är ju alltid välkommet. Och Elliot älskar att hänga med sin farmor och är nog glad att han slipper mig ett tag, haha.



Vi har också börjat fundera på det där med dagsvilan. Elliot har börjat gå och lägga sig vid åtta på kvällen och häromdagen var klockan närmare halv nio. Känns inte riktigt okej. Har väckt honom vid ett par tillfällen och så funderar jag på om det har att göra med hur länge han sover eller NÄR han sover. Hemma sover han alltid efter lunch, är vi iväg kan han somna i vagnen innan han äter, om vi åker buss eller spårvagn som är lite "sövande" sådär. Så tiden för sovandet varierar ju, ibland somnar han ett och ibland vaknar han ett tex. Men spelar det liksom roll om han sover mellan 11-13 eller 13-14? Ja, rörigt nu men du kanske fattar? Två timmar och tidigare på dagen eller en timme och senare. Nu somnade han precis så har han inte vaknat två får jag väcka honom. 1½ timme känns väl kanske lagom? Ja, det är ett meck det där, haha.

2012-04-18 @ 12:26:48
URL: http://hannaz.se
Postat av: Emma Josefine

Haha underbart att du stängde dörren om både pojken och mjölken, det är inte alltid som man orkar plocka och ibland får man blunda lite för kaoset ;) kram !

2012-04-18 @ 18:40:20
URL: http://emmajosefine.com
Postat av: Madeleine - Mamma - Foto - Oslo

Åh, minns det som igår! Just den första stunden, blickarna, osäkerheten, kärleken. Åh :D



Och du, jag har också börjat fundera på lågkolhydrat, men jag är emot fettet, men kanske om det funkar trots allt? Säg till vad du tycker sen :D



Kramar

2012-04-18 @ 21:17:19
URL: http://madeleines.se
Postat av: fian- mamma till Alex

Mmm det där såg gott ut :)



Hoppas allt är bra med er. Kram fina Ni

2012-04-19 @ 12:03:01
URL: http://fianandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0