Kvällssvammel

God kväll vänner!

För en liten stund sedan kom jag hem från jobbet, hela långa dagen har nämligen spenderats där. Timmarna har dock gått snabbt men det är ändå väldigt skönt att ha landat hemma. Mannen är på fest och jag njuter lite av den egna tiden. Ja, jag var också medbjuden på festen men efter dagens pass så kändes det bättre att krypa ner under täcket istället.

Imorgon hoppas jag på en heldag med mina kärlekar. Våren ska fortsätta och jag skulle gärna vilja göra en liten utflykt. Vi får väl se hur det blir (läs: se hur bakis mannen är ;)

Godnattkramar till er.




Igår spenderade vi några timmar på stan med våra vänner. tittade i affärer och lunchade. ni ser den givande shoppingen här ovan haha. spannsetet kontade egentligen 50 kr men jag blev kundmedlem och fick den då för 25 (!!) kap! de skrev då in Ts födelsedatum för att kunna skicka en present till honom då han fyller år. Självklart klickades det också i om han är pojke eller flicka, så att han ska få "rätt" present. det gjorde mig förstås otroligt irriterad då jag tycker att alla leksaker är till för alla barn. Snopp eller snippa mellan benen spelar inte någon roll, barn ska erbjudas alla leksaker och vi ska inte sätta våra förväntningar, normer och förutfattade meningar på dom. jag suckar över det jag tycker är okunskap och oförmåga att tänka utanför lådan men blir väldigt stolt över mig själv, att jag kommit till denna för mig, nu självklara insikt. det gör mig lycklig, att jag ger mitt barn dubbelt så många förutsättingar.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Sv. Tack såå mycke!!

Okej:) hur är de med dig !:) kram!

2012-03-25 @ 00:09:39
URL: http://kkajjsass.blogg.se/
Postat av: Emma Josefine

Tycker inte heller att det spelar någon roll vad man har för kön ? Vad spelar det för roll ifall Alva använder blå kläder och leker med bilar ? blä för såntdär :) kram till er

2012-03-25 @ 11:01:10
URL: http://emmajosefine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0