UV-dräkt


Att jag håller på att längta ihjäl mig till sommarens resa är inte direkt någon hemlighet. Jag är i desperat behov av miljöombyte och att se andra saker än "hemma". Igår hörde jag en farbror prata stockholmska och bara det gav mig en drömsk blick, för att det var annorlunda haha. Ja, ni förstår hur illa det är!

Tänkte att det kan vara på sin plats att köpa en hem en uv-dräkt till mitt lilla hjärta. Förhoppningsvis kan vi få användning av den innan vi beger oss också, den varma svenska sommaren får gärna komma snart!
Nåväl. Det är en djungel och jag kan inte bestämma mig! Ska man köpa en dräkt med långa armar (vilket förstås ger bäst skydd men det kommer ju vara galet varmt på stranden..)? Är dom billigare lika bra som de som kostar flera hundra mer? Kanske ska vi satsa på tvådelat ändå? Någon av de här nedan kanske det blir...



Dom två översta är ju bara sååå fina! Men lite korta i armar och ben? Den turkosa är min favorit till T och den det lutar mest åt just nu. Pippi-dräkten ä väldigt ekonomisk och kostar inte mer än 150 kronor. Alla från Jollyroom.



Kommentarer
Postat av: Sofia

Vi köpte en tvådelad med långa armar och ben ifrån Jollyroom när vi åkte till Gran Canaria i februari. Tror inte den kostade mer än drygt 200:-, och den fungerade toppen! Tröjan blev mest använd, men även byxorna var toppen när vi tex var på stranden, dom skyddar ju även mot sand på diverse ställen... En tvådelad är att rekommendera tycker iaf jag, det gör det enklare med påklädning, blöjbyten osv, och sen att det går att använda dom var för sig. Upplevde inte att hon blev överdrivet varm heller, trots långärmat, dom är rätt tunna och svala i tyget. Så jag tycker helt klart att dom billiga funkar bra också!



Kram!

2012-06-13 @ 10:51:40
URL: http://sofiaelinviktoria.wordpress.com
Postat av: Tina - Minnas mamma

Vi har köpt 2 delad. Shorts och t-shirt i skrikande rosa, haha. Vi valde den för att vi ville ha enfärgad och snubblade inte över någon annan enfärgad på tradera just då, även om någon lite mindre skrikig färg hade varit välkommen ;) I vilket fall som helst känns det supersmidigt med 2 delad. Ibland har hon tshirten på sig när vi bara är ute och leker, tillsammans med ett par lite svala byxor. Väldigt smidigt tycker jag. Lättare att kränga av och på också än en heldress tycker jag :)

2012-06-13 @ 20:20:59
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Trees, mamma i London,

Jattebra ju :) kanske med ska skaffa en!

Hade valt helkropp, sa inte trojan aker upp hela tiden ;)

2012-06-16 @ 14:20:21
URL: http://mangofisk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0