Middagstips


Något jag älskar är när man varit och storhandlat och kylskåp och skafferi är fyllda med godsaker. Då kommer inspirationen till att laga mat krypandes. Igår var en sådan dag då vi fyllde på rejält i skåpen här hemma och jag hittade inspo till lördagkvällens middag i en receptapp på telefonen.

Dela småtomater på mitten och lägg i en ungssäker form. På med olja salt och pressad vitlök (jag hade även lite socker på). In i ugnen 225 grader i ca 15 minuter.

Koka papardellen (jag använde bandpasta).

Hetta upp olja i en stekpanna och blanda ner chilipulver och stek räkorna 1-2 minurer (jag använde kräftor då mannen inte är särskilt förtjust i räkor). Pressa över citron.

Blanda ihop allt, på med parmesan och servera med sallad.

 

Visst låter det enkelt? Men ändå lite "helgmatigt" liksom. Toppen! Vi lyxade till det med loka i vinglas haha, fint ska det va ;) 

 

Förresten! Dessa ständiga mobilbilder beror på att jag inte har tagit mig för att ladda kameran. Samt att jag inte har photoshop i min nya dator ännu. Ska fixa snart!

Kommentarer
Postat av: Mia ☆

Ååååh, vad gott det såg ut och lät! Mums =)



Jag har heller inte Photoshop, har inte haft på runt ett år sedan förra datorn sa tack för sig. Men det går ju ändå, och Instagram som jag upptäckte först för ett par dagar sedan är ju bra =)



Kul att du bloggar så smått igen, har saknat dig ju! Kram!

2012-06-10 @ 15:46:31
URL: http://www.thelifeofmia.se/
Postat av: Karin

Det är verkligen underbart det du beskriver, då mår man som bäst haha, hemmamyset höjs till skyarna!

Gott det ser ut

2012-06-11 @ 12:00:31
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: sofie

så gott det lät och lättlagat, en perfekt kombination! måste allt ta och testa detta! tack för tipset!

2012-06-11 @ 22:05:06
URL: http://blomstertappan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0